البته که وقتی در مورد درمان یبوست صحبت می‌کنیم، اولین تصویر ذهنی که پیش و رویمان قرار می‌گیرد، دردهای شدیدی است که پس از لیزردرمانی یا جراحی هرچند سطحی نصیبمان خواهد شد. اما آیا واقعاً راهی برای درمان سریع این بیماری وجود ندارد؟ آیا درمان یبوست با نمک اپسوم می‌تواند از بروز مشکلات بزرگ‌تر مانند انسداد شدید روده، بواسیر و… جلوگیری کرد؟ چگونه؟ چرا این بیماری در جوامع امروزی بیشتر دیده می‌شود و چرا کسانی که به آن دچار می‌شوند، انگار وارد یک پروسه فوق‌العاده پیچیده شده و برای مدت‌ها از آن رهایی پیدا نمی‌کنند؟ در ادامه ضمن پاسخ به این سؤالات، در مورد یک تکنیک متداول درمانی سریع صحبت خواهیم کرد که کم‌تر در منابع مختلف پزشکی و غیرپزشکی به آن اشاره شده است.

البته مبنای این درمان استفاده از یک سری راهکارهای مفید است که واقعاً از نظر علمی هم می‌توانند روند درمان یبوست را تسریع بخشند.

چرا یبوست به وجود می‌آید؟

یبوست درواقع به دلیل انسداد روده به وجود می‌آید. وقتی جریان مدفوع در روده، حالت طبیعی نداشته باشد، املاح موجود در روده کاهش‌یافته و مواد غذایی فیبردار مصرف نشود، این پدیده خیلی زود خودش را نشان می‌دهد. مسیر روده را یک لوله در نظر بگیرید که از مواد اضافه پرشده و درنهایت بافت آن نیز تخریب گردیده است. با ورود مواد غذایی به جیران خون، محتویات درون روده فشرده و سفت‌تر می‌شوند.

این سفت‌تر شدن تا جایی پیش می‌رود که درنهایت انقباض به وجود آمده و فرد از ناحیه مقعد دچار ناراحتی‌های شدید می‌شود. البته یبوست یک سری پیش علائم هم خواهد داشت. مشکل در دفع، عدم تخلیه کامل مدفوع و همین‌طور کاهش اشتها و نفخ شکم ازجمله کلیدی‌ترین و اصلی‌ترین علائم آن است. افرادی که به این بیماری دچار می‌شوند پس از مدتی با خروج یک بخش بافت مقعد معمولاً درد زیادی را متحمل شده و در نهایت ناچار می‌شوند که عمل جراحی انجام داده تا از شر این وضعیت خلاص شوند.

4 - درمان یبوست با نمک اپسوم

سندروم روده تحریک‌پذیر یا IBS، کولیت و کرون، سلیاک، مشکلات رکتوم، انسداد، بیماری‌هایی مانند ام اس که تحت‌تأثیر اعصاب هستند از جمله مهم‌ترین عوامل و علل بروز این بیماری خواهند بود. البته در درمان یبوست نیز باید بادقت ویژه‌ای عمل کنید. درصورتی‌که به‌تازگی دچار شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه روش درمان سریع آن و درمان یبوست با نمک اپسوم را مطالعه کنید.

یبوست چگونه شروع می‌شود؟

معمولاً بدن وقتی دچار مشکل می‌شود به‌راحتی نشانه‌هایی را به شما می‌دهد که می‌توانید مبتنی بر آن، از بروز اختلالات جدی‌تر جلوگیری کنید. بوی بد مدفوع، رنگ‌های غیرطبیعی، قرمز و تیره می‌تواند نشان‌دهنده شروع این عارضه باشد. فراموش نکنید که نباید مکانیزم طبیعی بدن شما به هم بخورد. احتمالاً خودتان خیلی سریع متوجه این موضوع خواهید شد. اگر مدت‌زمان دفع مدفوع شما خیلی طولانی است و برای انجام هر باره آن کلی وقت صرف می‌کنید باید بدانید که وضعیت کم‌کم در حال وخیم شدن است. ساختار نازک مدفوع، چیزی شبیه به مداد و تکه‌تکه شدن و عدم پیوستگی، از جمله مهم‌ترین پیش نشانه‌ها از بروز این بیماری است.

دقت داشته باشید که عدم جلوگیری به‌موقع از این بیماری می‌تواند سبب بروز اختلالات جدی‌تر شود. سرطان روده بزرگ یکی از مهم‌ترین مشکلاتی است که افراد درگیر با بیماری انسداد روده و یبوست را تهدید می‌کند. پس‌ازآن مشکل در روده روزبه‌روز جدی‌تر می‌شود و حتی با استفاده از روش‌هایی مانند لیزردرمانی نیز نمی‌توانید مشکل خود را حل کنید و صرفاً صورت‌مسئله را پاک می‌کنید.

بهترین روش‌های درمان  طبیعی یبوست

روده یکی از مهم‌ترین و اصلی آسیب‌پذیرترین بخش‌های بدن است که کنترل آن نیز معمولاً سخت خواهد بود. بیماری‌های روده مانند سوء جذب و عدم تحمل لاکتوز عموماً درمان نمی‌شوند. اما می‌توان با استفاده از داروهای پروبیوتیک از آن جلوگیری کرد. درصورتی‌که دچار مشکلاتی نظیر انسداد روده یا بواسیر شده‌اید، پیشنهاد ما این است که در درجه اول از روش‌های درمان طبیعی و غیر دارویی استفاده کنید. در این مورد می‌توانید از پزشکان نیز مشاوره دریافت کنید. اما وقتی چیزی عیان است، لازم نیست که در مورد آن تحقیقات اضافه انجام داده و یا هزینه پرداخت کنید.

درمان یبوست با نمک اپسوم

سولفات منیزیم یکی از بهترین مواد معدنی برای درمان سریع یبوست است. معجزه نمک دریا برای پاک‌سازی روده را فراموش نکنید. برای انجام این کار می‌توانید از روش ماساژ با آب گرم و نمک استفاده کنید. البته شاید کمی عجیب باشد اما نشستن در تشت آب‌نمک دریا هم می‌تواند یک راهکار سریع باشد. دقت کنید که سموم اضافه بدن شما از این طریق نیز دفع خواهد شد. پاک‌سازی سموم بدن با این آب‌نمک همین‌طور یک راه‌حل سریع برای رفع عفونت‌های مجاری بخصوص برای خانم‌ها است. با انجام این کار ظرف مدت‌زمان یک ماه نتیجه مطلوب می‌گیرید.

88 - درمان یبوست با نمک اپسوم

خواص سولفات منیزیم برای درمان انواع بیماری‌های مبتنی بر مشکلات عفونی غیرقابل‌انکار است. درنتیجه پیشنهاد می‌کنیم که حتماً استفاده از این نمک را در دستور کار زندگی روزمره خود قرار دهید. دقت داشته باشید که استمرار در درمان یبوست با نمک اپسوم، می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. درنتیجه به‌خوبی آن را انجام دهید.

شرکت شیمی کانه ایرانیان به‌عنوان تأمین‌کننده مستقیم نمک اپسوم در بازار ایران خلوص این ماده معدنی مفید را تضمین می‌نماید. با خرید نمک حمام از شرکت معتبر در درمان مشکلات جسمی و روحی خود مؤثرتر عمل کنید.

فیبر بیشتری مصرف کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در مورد درمان یبوست، استفاده از مواد دارای فیبر است. درواقع کاهش میزان فیبر موجود در روده، یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین عللی است که این بیماری را پدید می‌آورد. سرعت عبور مدفوع در روده بستگی به حجم فیبر بدن خواهد داشت. میوه‌ها، سبزی‌ها، غلات کامل، برخی حبوبات و سبوس از جمله مهم‌ترین منابع پیش‌نیاز آن است. خانم‌ها باید روزانه 25 گرم فیبر مصرف کنند. پاپ‌کورن و مشتقات ذرت از جمله بهترین و کلیدی‌ترین منابع برای دریافت این مواد کلیدی هستند. درصورتی‌که فیبر کمی مصرف می‌کنید می‌توانید به سراغ قرص‌های پروبیوتیک نیز بروید که پیش‌تر نیز به آن اشاره داشتیم.

5 - درمان یبوست با نمک اپسوم

ورزش را فراموش نکنید

تحرک بالا یکی از بهترین روش‌ها برای درمان سریع یبوست است. درصورتی‌که مشکلات روده شدید دارید، احتمالاً فردی کم‌تحرک هستید که این موضوع می‌تواند وضعیت شما را بدتر کند. انجام ورزش‌های کششی، حرکات یوگا و ورزش‌های رزمی از جمله بهترین راه‌ها برای درمان این مشکل است. اگر فکر می‌کنید که تحرک شما در طول روز پایین‌تر از حد نرمال است، باید همین حالا بالا و پایین پریدن‌های ساده را شروع کنید تا زباله‌های موجود در بدن شما زودتر و بهتر دفع شود. البته که ورزش موجب می‌شود از عارضه‌ها و بیماری‌های دیگر نیز در امان بمانید و به‌هرحال شرط کلیدی و مهمی است.